شناسه خبر : 55249
چهارشنبه 15 شهريور 1396 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خضرایی بااعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در باغ موزه:

اجرای سمفونی"افلاکیان" در هفته دفاع مقدس

حدود شش ماه است که با سازمان ها مکاتبه می کنیم تا نمای بیرونی ساختمان های خود را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس را در ابعاد بزرگ پخش کنیم اما این همکاری تاکنون صورت نگرفته است!

فاش نیوز - نشست خبری مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار گردید و رئوس برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، "سردار خضرایی" در ابتدای این نشست خبری و در جمع خبرنگاران با اعلام رونمایی از سمفونی "افلاکیان" در هفته دفاع مقدس به ارایه برنامه های گرامی داشت این هفته پرداخت و گفت: در هفته دفاع مقدس که از 27شهریور تا 4مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد، ضمن ارایه برنامه های آموزشی برای ائمه جماعت مساجد و علما درباره دفاع مقدس، از توزیع 100هزار بسته عکس در کشور خبر داد که این عکس ها توسط خبرگزاری ایرنا جمع آوری شده است.

 

 

وی در ادامه گفت:  تجلیل ازپیشکسوتان حوزه جنگ و دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا، تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری کارگاه آموزش هنری در حوزه جنگ و عاشورا، تجلیل از نخبگان جوان صنایع دفاعی و نیروهای مسلح، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شرکت های داروسازی، تجلیل از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا، تقدیرازهمسران جانبازان تحت عنوان اسوه های مقاومت، تجلیل از آزادگان دفاع مقدس و تجلیل ازخانواده شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این باغ موزه در هفته دفاع مقدس است.
مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان ساخت:  140 عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس و جنگ آماده عرضه به بازار است که این کتابها برای کمک به قشر کم بینا ونابینا تهیه شده است.

خزایی در ادامه سخنان خود به عدم همکاری برخی سازمان ها برای در اختیار قرار دادن ساختمان های خود برای ویدیو نگاشت اشاره و اظهار کرد: حدود شش ماه است که با سازمان ها مکاتبه می کنیم تا نمای بیرونی ساختمان های خود را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس را در ابعاد بزرگ پخش کنیم اما  این همکاری تاکنون  صورت نگرفته است!

وی در بخش دوم این نشست نیز به تشریح ارکستر سمفونی "افلاکیان" پرداخت و گفت:  ارکسترسمفونی "افلاکیان" با استفاده از ظرفیت هنرمندان و به همت ارکسترسمفونیک "فرهنگ و هنر" دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ اجرا و تا نیمه مهرماه در یک لوح فشرده منتشر خواهد شد ضمن اینکه  از 20 شهریور به مدت 4شب در موزه دفاع مقدس با حضور فرماندهان لشکری و کشوری، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران اجرا و رونمایی خواهدشد.

در ادامه این نشست خبری، دکتر سوسن تقی پور مدیر دانشگاه علمی- کاربردی واحد ۴۶ نیز به جزئیات این ارکستر پرداخت و گفت: بیش از 5 سال است که این سمفونی با حضور وزیر اسبق ارشاد در تالار وحدت رونمایی شده است که 90 درصد لز اعضای این ارکستر سمفونیک، دانشجویان رشته هنر و نوازنده‌های حرفه‌ای هستند.  

وی توضیخ داد: این سمفونی با آهنگسازی مسعود پیروی و اجرای گروه ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر می‌باشد که بیش از 40 نوازنده، به رهبری علی‌اکبر قربانی و آقای شهرام توکلی، و  دو خواننده آن محمد کُرد و مهدی آقا محمدی در 90 دقیقه به اجرا خواهند پرداخت.
مسعود ‌پیروی نیز به عنوان  آهنگساز این اثر گفت: سوئیت سمفونی «افلاکیان» از لحاظ ساختاری پنج موومان دارد که 3بخش بی‌کلام آن با نام های «مارش»، «سوگ» و «وصال» و 2 بخش تصنیف با نام های «وصال» و «یاد یاران» و یک بخش آواز با نام «مرد عاشق» به خوانندگی محمد کرد است که محتوای آن روایت رفتن رزمندگان به جنگ، حماسه آفرینی و بازگشت آنان ازجبهه است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
*جمله توهین‌آمیز و گستاخانه بازیکنان سوری

*علاء الشلبی و محمود المواس، دو بازیکن سوریه بعد از بازی ویدئوهایی را از خود منتشر کردند که در آن بازیکنان سوریه داخل اتوبوس این جمله توهین‌آمیز را فریاد می کشند "ها ها هی هی ایرانی‌ها را بدبخت کردیم ...
سردار آزمون نیز بعد از بازی به توهینها و ناسزاهای بازیکنان سوریه اشاره کرده بود .
فاش عزیز راحت باش ساطوریش کن ...
برادر من انتخاب واحد دانشگاها اغاز شد پس چه شد ان 30 درصد تخفیف شهریه?
سلام علیکم کجاست معوقعات جانبازان کی میدهد وکیمیدهند مااز سال ۷۰ به اینور طلبکارییم چرسهام عدلتونرو چند سال نمیدهند چرا خدمات کشوری برای ما اجرا نشد چرا امید داریم مسولیت فرمایشات رهبریعزیزرا گوش کنند امین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi